8 Mayıs 2008 Perşembe

Pygresql'in Yüklenmesi ve FreeRADIUS Loglarının Veritabanında Tutulması

Dün bilgi-işlemde, geçen hafta kuramadığım pygresql modülünü kurdum:) Ama geçen hafta kurmaya çalıştığım debian makineye(freeradius sunucusunun kurulu olduğu) değil de pardus yüklü bir makineye. Hiç bir sorun çıkmadan kuruldu 5dk'da! Beş buçuk saat uğraştığı bir işin 5 dakikada olmasına insan sevinsin mi üzülsün mü şaşırıyor doğrusu! Diğer makineye kurulamamasının sebebini de öğrendim. Freeradius'un kendini güncellememesi için apt'nin sources.list dosyasını Necdet Hoca değiştirmişti. Kurulum yapabilmek için onu değiştirmem gerekiyordu ve değiştirdim de. Fakat değişikliğin hayata geçirilebilmesi için "apt-get update" demem gerekiyormuş. Ama bunu yaptığımda da freeradiusta bazı sorunlar çıkabilirmiş. Yani bir şeyi bilmememin faydasını yaşadım da diyebiliriz.

Modülü kurduktan sonra hemen sorgu yapma işine koyuldum ve acı bir gerçeği öğrendik. Biz logları postgresql'e kaydettiğimizi düşünüyorduk fakat kaydetmiyormuşuz! Bu belgede anlatıldığı gibi, daha önceden ayarları yapmıştık. Ama bunlar yeterli değilmiş. Necdet Hoca'yla radiusd.conf dosyasını uzun bir süre inceledikten sonra, dosyada yapılması gereken bir başka bir değişikliği daha bulduk: post_auth bloğunun içine sql satırı eklenmeliymiş.

Şu anda loglar veritabanında da tutuluyor fakat sadece hangi kullanıcının saat kaçta bağlandığı bilgisine ulaşabiliyoruz. Diğer bilgilerinde veritabanına yazılabilmesini sağlamak için yapılandırma dosyalarını biraz daha kurcalamamız gerekiyor. İnşallah onu da bulduğumuzda, nasıl olduğunu buraya yazarım.

Hiç yorum yok: